пʼятниця, 4 грудня 2020 р.

Як навчитися створювати таймлайн? Поради учням


 

Джерело: https://www.promoteyourschool.co.uk/wp-content/uploads/2019/06/PYS-Edison-Jaf-0091-HDR.jpg

Стрічки часу використовують для перевірки знань,  засвоєння нової теми під час вивчення різних предметів. Не менш ефективним є залучення учнів до створення власних таймлайнів. І навіть в епоху тотальної цифровізації «традиційні» паперові стрічки часу обовʼязково знайдуть своїх шанувальників. 

Пропонуємо добірку матеріалів із досвіду зарубіжних колег, які допоможуть учням навчитися створювати креативні таймлайни. 

  • Таймлайн (стрічка часу, лінія часу) — це інструмент, який допомагає візуалізувати  розвиток певної події (або процесу) у хронологічному порядку.
  • За допомогою таймлайну можна представити:
    • хід історичних подій;
    • процес, який відбувається у часі (наприклад: розвиток живого організму, перетворення метелика на лялечку, формування гірських порід тощо);
    • життєвий шлях людини (зокрема власний шлях);
    • хронологію наукових відкриттів, створення літературних, музичних, художніх творів;
    • план майбутньої діяльності;
    • звіт про виконану діяльність тощо.
  • Суворих правил створення таймлайну немає, окрім одного — дотримувати послідовності подій. 
  • Перед створенням стрічки часу потрібно серйозно продумати контент і логічно його структурувати.

Алгоритм створення таймлайну

1. Уважно прочитайте інформацію з теми. 

2. Визначте, що саме відображатиметься на стрічці часу — історичні події, життєвий шлях, розвиток якогось явища у часі тощо.

3. Вирішіть, який період охоплюватиме ваша стрічка часу (початкову і кінцеву дати).

4. Складіть перелік подій, які будуть позначені на  таймлайні, зазнаючи дати. 

5. Оберіть форму подання інформації: текст, фотографії, малюнки, символи тощо. (Ураховуйте довжину стрічки.)

6. Намалюйте стрічку часу. Вона може бути розташована горизонтально, вертикально, «змійкою», «сходинками» тощо. Позначте стрілочкою напрямок.

7. Позначте початкову і кінцеву дати.

8. Виберіть одиниці часу (дні, місяці, роки, століття, періоди тощо). Виберіть крок часу — позначте на лінії рівномірно розташовані точки (наприклад: 5 років, 15, 20 тощо).

9. Позначте на стрічці обрані дати. Перевірте, чи вистачає місця для розміщення тексту.   За потреби подовжте таймлайн (або скоротіть кількість подій).

10. Розмістіть необхідну інформацію (текст, фото тощо) відповідно до зазначених дат.

Варіанти стрічок часу

1. Невеликий малюнок у зошиті — найпростіший спосіб створити таймлайн
2. Тамлайн на великому аркуші паперу більш інформативний і надає простір для творчості
3. На смугах паперу зазначають інформацію і з’єднують їх так, щоб утворився ланцюжок. (Спосіб добре підходить для групової роботи.)
4. Створити старовинний  свиток дуже просто: потрібно склеїти кілька аркушів між собою і до кожного кінця приклеїти соломинки (дерев’яні шпажки тощо)
5. Цей спосіб навіть не вимагатиме клею. Інформацію записують на стікерах і прикріплюють до смуги паперу
6. Такий таймлайн складається з кількох аркушів, кожен з яких довший за попередній
7. Для виготовлення «гірлянди» знадобляться діркопробивач і стрічка. Створені окремими учнями (або групами) гірлянди можна об’єднати в одну велику
8. Таймлайн у вигляді книжки-«гармошки» може бути будь-якого розміру.  Таку книжку буде зручно зберігати, якщо в сторінках зробити отвори і протягнути крізь них стрічку
9. Якщо таймлайн охоплює великий період часу, можна створити його в альбомі або зошиті великого формату. Сторінки заповнюють у міру вивчення нових тем
10. Таймлайн на прищіпках — це дуже зручний варіант, оскільки надає можливість швидко «змінити декорації». Достатньо роздрукувати необхідну інформацію і розмістити інформацію у правильній послідовності

Немає коментарів:

Дописати коментар