Назва прийому ПРІМА
(ПРІМА – це абревіатура, яка означає п’ять різних аспектів до аналізу художнього твору)
Мета застосування прийому: учити аналізувати художній твір під різним кутом зору; розвивати вміння порівнювати, висловлювати власні думки з приводу порушених проблем, узагальнювати, робити висновки; формувати комунікативну компетентність; виховувати оптимістичне світосприйняття й світобачення; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
Етап уроку, де застосовується прийом: опрацювання навчального матеріалу, закріплення вивченого.
Зміст нетрадиційного прийому:
П – почаклуємо. Учні отримують можливість змінити щось у запропонованій ситуації. Вони повинні описати, що й чому змінюють .
Р – розв’яжемо проблеми. Учням пропонується дати можливі варіанти вирішення проблем.
І – інший погляд. Учні розмірковують на запропоновану тему або описують якийсь сюжет від імені героя.
М – може статися. На відміну від розділу «Почаклуємо», учитель сам пропонує деякі зміни в описаній ситуації і просить учнів зробити висновки, врахувавши ці зміни.
А – а що далі? Учням пропонується передбачити, про що йтиметься далі та обгрунтувати припущення.
Обладнання, яке використовується : технічні засоби, картки із завданням.
Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 5- 7 хвилин
Іван Карпенко – Карий « Сто тисяч»
П очаклуємо
Вам надається право змінити закінчення твору.
Що ви зміните? Чому саме так ви вирішили змінити фінал?
Розв’яжемо проблеми
У творі порушується проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Запропонуйте декілька варіантів розв’язку цієї проблем.
Інший погляд
Розкажіть від імені Калитки, що для нього є «приобрітєнія» землі.
Може статися
Уявіть, що Калитка отримав справжні гроші. Як складеться життя його й родини після цього? Зробіть власні передбачення.
А що далі?
Яким буде життя Герасима? Обгрунтуйте свої припущення.
Немає коментарів:
Дописати коментар